Sommer i april

citronbc3b8nner1    speltsalat    kikc3a6rter-i-karry2    broccoli-og-blomkal-i-tomat

MM-mmmmmm

Sommer allerede. Det kan godt være det er klimaet der er noget i vejen med, men så længe jeg kan huske har der været en fortryllet uge i april, hvor fugle og blomster tager forskud på alt det, der ellers rigtig skulle komme i maj eller juni.

Hvor er det heldigt, at det altid er netop den uge jeg er i sommerhus. Der er jeg ellers ikke tit. Men i denne uge har vi leget storfamilie med fire generationer og frokost i det fri og total idyl.

 

Her fik jeg også chancen for at starte mit nye projekt ”lav din egen vegetar” op i hyggelige omgivelser. Jeg skød straks den ene vegetarret efter den anden på bordet, en enkelt gang trængte jeg helt kødet væk, resten af tiden fik jeg i hvert fald skubbet ud i en birolle. Med nyklassikere som ”kikærter i karry”, ”citronbønner” og ”speltsalat med alt godt”. Hvis du ikke har hørt om dem før, så er de så også meget nye klassikere, som jeg opfandt til lejligheden.

 

Men det var i hvert fald lykken at opdage, at når jeg endelig har fri, når der er andre mennesker til at lege med lillen, så ingen står og klamrer sig til mit ben og skriger MOR med stigende desperation, så er det faktisk madlavningen der kalder. Det er det jeg allermest nyder, når jeg selv skal vælge. Og desværre i en travl hverdag glemmer at nyde, men bare lirer af med venstre hånd, mens alt det jeg tror er vigtigst, tager min opmærksomhed.

 

Hurra for ferier og det vigtigste i livet.  

Skriv et svar

